Kalejdoskop ucznia. Lektury kl.1-3 cz.2 WSiP, WSIP

Podręczniki 2017

4.5 (1 głos) 5 0 1

od 18,15

- 9%

Kalejdoskop ucznia. Lektury. Część 2 jest propozycją posiadającą ułatwić nauczycielom rozbudzanie i rozwijanie u dzieci zainteresowań czytelniczych.W publikacji, składającej się z dwóch części, znajdują się rozmaite ćwiczenia przygotowane dla uczniów klas I–III do lektur polecanych przez MEN w podstawie programowej.W drugiej części opracowano lektury dla klasy drugiej i trzeciej.Lektury opracowane w cz.

2.:- Hans Chrystian Andersen, Baśnie (do wyboru)- Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?- Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku- Maria Krüger, Karolcia- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa- Joanna Papuzińska, Asiunia- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach.

Polskie miasta w baśni i legendzie- Danuta Wawiłow, najatrakcyjniejsze wiersze- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadekProponowane ćwiczenia posiadają na celu między innymi:- sprawdzenie stopnia rozumienia treści przeczytanych książek albo ich fragmentów,- ustalenie przebiegu zdarzeń w tekście,- omówienie cech głównych bohaterów i ocenę ich postępowania,- doskonalenie umiejętności pisania różnych form wysokojakościowych, jak np.

opis postaci, list, ogłoszenie.- Uczniowie mają możliwość swobodnego wypowiadania się na temat własnych wrażeń o przeczytanej książce, współtworzenia lub tworzenia jej okładki, przeczytania niedługich informacji dotyczących autorów – twórców literatury dla dzieci.- Do każdej lektury mali czytelnicy uzupełniają albo samodzielnie przygotowują metryczkę.- Zeszyt wzbogacają diagramy, rebusy, historyjki obrazkowe, plątaninki, rozsypanki literowe i wyrazowe i inne ćwiczenia i polecenia aktywizujące ucznia, a także nalepki i wycinanki.Nauczyciel decyduje, w jakiej kolejności będzie omawiał lektury, pamiętając o strukturze zeszytu – pierwsze opracowania są propozycjami asygnowanymi dla najmłodszych uczniów.

Warto przypomnieć, że materiał ćwiczeniowy należy przystosować do możliwości zespołu klasowego, uzupełnić poleceniami dotyczącymi szczegółowej interpretacji tekstu, aspektów społecznych, etycznych, wychowawczych, a także wzbogacić własnymi sugestiami i scenariuszami zajęć.