od 199,30 zł
- 3%
DOT(1317)
" Czarny rekin " tak nazwano nowy bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3. Użyta w niej progresywna technika Skóry Rekina (SST) zagwarantuje - dzięki strukturze śladowych żeber - szybsze odprowadzenie wody, gwarantując nieprzeciętną ochronę przed aquaplaningiem. W stosowny sposób łączy w sobie atuty asymetrycznego i kierunkowego wzoru bieżnika. Świetna ochrona przed aquaplaningiem. Krótka droga hamowania. Bardzo dobra przyczepność na zakrętach. Niski poziom hałasu przez cały okres eksploatacji opony. "Komfort i bezpieczeństwo w każdym calu"perfekcyjna ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy.
świetna wytrzymałość na aquaplaning.
Nowa opona Uniroyal RainExpert 3 pozostała wyekwipowana w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny rodzaj bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.
Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
wykorzystanie licznych krawędzi tnących bieżnika zapewnia perfekcyjna przyczepność.
w konsekwencji skraca się droga hamowania jednocześnie na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Niskie opory toczenia na każdym rodzaju nawierzchni.
Bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3 zapewnia stosowne cechy w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii wywoływane tarciem.
konsekwencją są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.
Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody.
Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie atuty koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, ale nie ma ich wad!
Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury.
W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy produktywności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.
Funkcjonalność:
Przepływ wody po gładkiej powierzchni wywołuje turbulencję. Turbulencja wody za każdym razem powiększa opory przepływu.
Dzięki zaimplementowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji.
zastosowanie:
W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina została zastosowana w kanałach obwodowych bieżnika:
Korzyści:
W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.
RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:
Opona RainExpert 3 zaopatrzona jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
w trakcie montażu opony na feldze należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:
Outside ( na zewnątrz kola )
Inside ( do w środku koła )
Aquaplaning - puste przestrzenie
Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny element łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w wymiarze rąk.
Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Ilość pustych przestrzeni uzależniona jest tylko od wymiaru rowków bieżnika.
Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:
Im obszerniejsza ilość wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest skuteczniejsza.
Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma zasadniczy wpływ na skuteczność ochrony przed aquaplaningiem.
Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym skuteczniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.
Dłuższe i bardziej strome rowki są wydajniejsze:
Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 gwarantują odprowadzanie wody do barku jak na dodatek do wielkiego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.
jednocześnie kierunek rotacji opony RainExpert 3 nie wpływa na sprawność aquaplaningu.