Continental ContiSportContact 3 245/50 R18 100 Y

Opona letnia Continental ContiSportContact 3 245/50 R18 100 Y 245 / R18

4.0 (3 głosy) 5 0 3

od 967,00

- 74%

ekstremalnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3

Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zagwarantuje ona, że samochód zachowuje dobrą przyczepność na drodze podczas jazdy z dużymi prędkościami i przy realizowaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu potężnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 zostały tak zaprojektowane, aby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze nowe żebra bieżnika zapewniają niezwykłe osiągi w trakcie hamowania, a także precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze niepowtarzalna budowa kanałów bieżnika udoskonalone odprowadzanie wody, zwiększając niepodatność na aquaplaning.

szczegóły techniczne

Nowość:

  • Asymetryczne żebra bieżnika.
  • Żebra bieżnika gwarantują krótszą drogę hamowania. W trakcie hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone przez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Wynikiem jest krótka droga hamowania.
  • Asymetria zwiększa precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Wykrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, powiększając równocześnie precyzję kierowania.

zalety:

  • obszerna precyzja kierowania.
  • Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
  • doskonałe zabezpieczenie przed aqualaningiem.

Zasada działania systemu SSR:

W przeciwieństwie do typowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na usztywnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty między nawierzchnią drogi i felgą i uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Umocnione ścianki boczne opon SSR pozwalają na kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni, a także wagi samochodu.