Fallout New Vegas (Xbox 360)

chwilowy brak towaru

  • Kategoria: Gry Xbox 360
  • Wersja językowa: angielska
  • PEGI (wiek gracza): 18+
  • Tryb multiplayer: tak
  • Gatunek: RPG

Fallout: New Vegas to kolejna, po Fallout 3, odsłona lubianego postapokaliptycznego procesu zapoczątkowanego w 1997 roku. Dzieło zostało opracowane przez studio Obsidian Entertainment, za którego założenie odpowiadają byli członkowie marki Black Isle Studios, producenta dwóch pierwszych odsłon firmy Fallout.

Produkcja skupia się na ukazaniu konfliktu trzech frakcji: New California Republic, Caesar's Legion i mieszkańców New Vegas. Gracz wciela się w kuriera/podróżnika (jego statystyki kreujemy w teście psychoanalitycznym), którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot.

W grze powraca oczywiście Pip-Boy, którego dostajemy od właściciela maszyny. Rozgrywka w Fallout: New Vegas jest precyzyjnym odzwierciedleniem mechaniki ukazanej w Fallout 3. Kontrolujemy tu zatem nieprzerwanie rozwijającego się bohatera, a akcję obserwujemy z widoku TPP albo FPP (w zależności od osobistych upodobań).

Powraca także system walki o nazwie V.A.T.S., umożliwiający m.in. Zatrzymanie upływu czasu i namierzanie solidnych części ciała przeciwnika (w zależności od liczby posiadanych punktów akcji). Do dyspozycji gracza oddano sporo nowych perków i możliwości (część z nich dotyczy chociażby walki na bliski dystans).

Wśród nowości znalazły się jeszcze niedostępne wcześniej bronie, jak np. Karabin przypominający M4, czy również minigun. Broń można modyfikować, żeby polepszyć jej atrybuty (np. Zwiększyć objętość magazynka lub dodać do karabinu myśliwskiego celownik optyczny).

Nasze działania w czasie rozgrywki wpływają nie tylko na karmę, lecz i popularność w oczach poszczególnych stron konfliktu. Twórcy z Obsidian Entertainment zdecydowali się ponadto na powiązanie systemu dialogów z umiejętnościami.

W rozmowach opartych na pobocznych zdolnościach uzyskujemy dla przykładu dwa teksty: dla postaci z wysokim poziomem umiejętności (sukces) i niskim poziomem umiejętności (porażka). Umieszczenie obu opcji pozwala pokazać graczom, że mogli zdziałać coś w danej materii.

Nic nie stanie na dodatek na przeszkodzie, aby w podróżach po świecie gry towarzyszyło nam 2 lub 3 pomocników. W grze nie mogło zabraknąć kilku nowości. Pierwszą z nich jest system tworzenia i modyfikowania przedmiotów.

W specjalnych miejscach gracze mogą więc produkować naboje, gotować posiłki i wytwarzać mikstury chemiczne. Kolejną ciekawostką jest tryb "hardcore", który znacznie utrudnia zabawę. Twórcy produkcji podrasowalimiędzy innymi system wydawania rozkazów kompanom.

Oprawa graficzna powstała w oparciu o zmieniony silnik graficzny pochodzący z The Elder Scrolls IV: Oblivion, użyty także w Fallout 3. Dzięki niemu autorzy byli w stanie opracować detalowy świat, cechujący się należycie wymodelowanymi obszarami otwartymi, a także namawiającymi do odwiedzin wnętrzami najróżniejszych budowli.