Dead Space 2 (Xbox 360)

5.0 (2 głosy) 5 0 2

od 89,99

Dead Space 2 to kontynuacja wysoko ocenianego survival horroru studia Visceral Games z 2008 roku, przygotowanego na zlecenie Electronic Arts. Gra oferuje jednocześnie tryb dla jednego gracza, jak i wariant rozgrywki sieciowej.

Akcja opisywanej produkcji rozgrywa się trzy lata po wydarzeniach z pierwowzoru. Główny bohater, Isaac, leczy swoje skołatane nerwy na ogromnej stacji kosmicznej "Sprawl" zlokalizowanej w pobliżu jednego z księżyców Saturna. Niestety, mimo że wspomniany inżynier jeszcze nie doszedł całkiem do siebie, to znów przyjdzie mu się zmierzyć z Necromorphami. Paskudztwa ponownie zaatakowały i postanowiły wybić wszelkich mieszkańców tej urokliwej koloni. Poprzez całą grę Isaac będzie naocznym świadkiem rozprzestrzeniania się potworów i postępującej czystki.

nowe otoczenie będzie ma zupełnie inny charakter, niżeli statek znany z Dead Space. Sprawl to kolonia, więc znajdują się na niej takie pomieszczenia jak sklepy, kościół czy szpital. Poza tym większość lokacji nie jest, jak wcześniej, zamknięta.

Poważne zmiany zaszły w temacie serwowania kolejnych dawek horroru prosto do bielizny gracza. W Dead Space, Isaac cały czas był nękany - w "dwójce" ekipa Visceral Games postanowiła zmienić podejście i użyć teorię rollercoastera. W trakcie zwiedzania Sprawl Isaac będzie miał chwile, gdy kolejne potwory będą padać przed nim jak muchy i sytuacja będzie wydawała się być pod kontrolą. Wszystko to jedynie po to, aby uśpić czujność gracza i nagle przyprzeć go do ściany, zmusić go do walki o przeżycie, a także rozpaczliwej obrony każdego punktu zdrowia.

W Dead Space 2 bohater stał się konkretnym człowiekiem z charakterem - rozmawia z innymi postaciami i komentuje sytuacje. Na pokładzie Sprawl spotkamy mnóstwo osób, które zlecą nam zadania. Początkowo Isaac ochoczo będzie pomagać potrzebującym, jednak z czasem zacznie go to irytować, co zaowocuje złośliwymi tekstami z jego strony.

Projektanci Visceral Games przygotowali nową galerię deformacji ludzkich ciał. Jednym z nowych stworów są... Śladowe dzieci z oderwanymi ustami, zamkniętymi oczami i długimi szponami. W ciemności będą zdradzać je tylko błyszczące zęby ułożone w złowieszczy uśmiech. W kolejce czeka też stwór wyglądający z daleka na sam szkielet z przerośniętym pazurami. Jednak jeżeli zbliżymy się do niego, prędko przekonamy się o jego ukrytej broni - przełyku. Tak, właśnie zwisającym swobodnie przełykiem Isaac może zostać złapany przez tego Necromorpha i zostać przyciągniętym do swego oprawcy. Na koniec zostali Stalkerzy - istoty, które nieśmiałym ćwierkaniem zwabiają do siebie swoje przyszłe ofiary. Ich sztuczka polega na tym,na ogół w pobliżu jednego z nich czai się cała chmara jego pobratymców, którzy jedynie czekają, by przebić na wylot jakieś biedne ludzkie ciało...

Wielu graczy narzekało, że w poprzedniej części przygód Isaaca Plasma Cutter zbyt wyjątkowo akcentujeł się mocą spośród pozostałych broni. Twórcy postanowili ulepszyć resztę arsenału, pozostawiając Cutter takim, jakim był. Na dodatek w rękach Isaaca znajdą się takie świeże zabawki jak chociażby Javelin Gun, który zezwala na przybijanie Necromorphów do ścian.

W Dead Space 2 pukawki nie służą wyłącznie do unicestwiania kolejnych przeciwników, ale także od walki z grawitacją. Isaac oprócz odbijania się, może także dryfować w przestrzeni. W takiej sytuacji, żeby wrócić do ściany będziemy musieli strzelać w przeciwnym kierunku i zdać się na powstałą przy tym siłę odrzutu.