Rebel. Splendor - edycja polska

chwilowy brak towaru

  • Producent: Rebel
  • Kategoria: Gry planszowe

modna GRA FAMILIJNA O KUPCACH POMNAŻAJĄCYCH SWE mnogość

Proste zasady, niedługi czas rozgrywki, sporo dróg do zwycięstwa.
Tytuł z pierwszej setki prestiżowego rankingu BoardGameGeek.

Wiek: od 10 lat
liczba graczy: 2-4
Czas gry:ok. 30 minut
Wydawca: Rebel
Autor: Marc André
Wydanie: polskie

NA CZYM POLEGA GRA?
"Splendor" jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój.
Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji.
Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różnorodne albo dwa takie same; kupić albo zbudować kartę, płacąc za nią posiadanymi żetonami/klejnotami i dodając ją do swych kart na stole; zarezerwować kartę. Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, iż nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, lecz w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłwykorzystać jako dowolny klejnot.
Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają w dodatku punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę!

mocne strony GRY:

  • stanowczo prosta mechanika gry, zezwalająca choćby czterolatkowi przyłączyć się do zabawy, a jednocześnie proponująca takie możliwości, że każdy doświadczony gracz będzie usatysfakcjonowany.
  • Ta mechanika uzależnia - każdy, kto lubi budować silniczki usprawniające dalsze pozyskiwanie ascetycznców czy punktów zwycięstwa, powinien posiadać ten tytuł na swojej półce.
  • Wykonanie jest najwyższej jakości, a żetony znajdujące się w grze są jakości porównywalnej do żetonów pokerowych - ciężkie, kolorowe, starannie wyprodukowane, przyjemnie leżące w ręce.
  • wariant dla dzieci: Mimo, że gra jest asygnowana dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 5 lat. Dlatego każdy, kto chciałby zaprosić do zabawy młodsze dzieci, może skorzystać z typu pozwalającego dzieciom na dorównanie dorosłym. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, dostaje na samym jej początku 1, 2 albo 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego. Z takim startem - i dorośli będą mieli wyzwanie, aby nie dać się pokonać, i dzieci będą miały przednią zabawę.

Zawartość pudełka:
40 żetonów (7 szmaragdów, 7 szafirów, 7 diamentów, 7 onyksów, 7 rubinów, 5 złotych monet) • 90 kart rozwoju (40 poziomu I, 30 poziomu II, 20 poziomu III) • 10 kafelków arystokratów • instrukcja

rozmiary opakowania: 276 x 216 x 67 mm

Do kart (90 szt.) można dokupić pasujące koszulki:
Rebel 64x89 mm "Classic Card Game" - opak. 100 szt.
Rebel 64x89 mm "Classic Card Game Premium" - nieelastyczne, opak. 100 szt.
Mayday kanon Card Game Size - opak. 100 szt.
Mayday kanon Card Game Size Ultra-Fit / Perfect Fit - opak. 100 szt.
Mayday Premium Card Game Size - nieelastyczne, opak. 50 szt.
FFG standard Card Game - niesprężyste, opak. 50 szt.