Continental ContiEcoContact 5 165/65 R14 79 T

5.0 (0 opinii) 5 0 0

od 204,50 zł

- 6%

Zobacz w 15 sklepach

Bezpieczna i przyjazna dla ┼Ťrodowiska: ContiEcoContact 5

Po┼é─ůczenie nied┼éugiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowi┼éo problem dla producent├│w opon. Nowa ContiEcoContact 5 usuwa t─Ö trudno┼Ť─ç. In┼╝ynierowie koncernu Continental dokonali bowiem prze┼éomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich cz─Ö┼Ťci sk┼éadowych opony. Prekursorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wz├│r bie┼╝nika.

Op├│r toczenia jest skutkiem odkszta┼éce┼ä opony jakie wyst─Öpuj─ů w trakcie jazdy. Konflikt pomi─Ödzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Wykorzystana mieszanka wp┼éywa na niskie opory toczenia i kr├│tk─ů drog─Ö hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osi─ůgane przebiegi, a wz├│r bie┼╝nika udoskonala charakterystyk─Ö hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzy┼Ťci powoduje, i┼╝ nowa opona Continental odznacza si─Ö ulepszonymi osi─ůgami i bardziej stabiln─ů charakterystyk─ů prowadzenia.

szczegóły technologiczne

Bezpieczna i przychylna dla ┼Ťrodowiska.

Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zu┼╝ycia paliwa.

Po┼é─ůczenie wielu pionierskich rozwi─ůza┼ä konstrukcyjnych sprawia, ┼╝e nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje u┼╝ytkownikom niezwykle niski op├│r toczenia, a tak┼╝e bezpieczn─ů charakterystyk─Ö jazdy. Op├│r toczenia zosta┼é obni┼╝ony ┼é─ůcznie o 20%0osi─ůgane przebiegi wyd┼éu┼╝ono o 12% a kr├│tk─ů drog─Ö hamowania, z kt├│rych s┼éyn─Ö┼éa jej poprzedniczka jeszcze skr├│cono. In┼╝ynierom z Continental uda┼éo si─Ö udowodni─ç, ┼╝e dalszy post─Öp w bran┼╝y oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, ┼╝e wszystkie elementy opony s─ů starannie dopasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 ┼é─ůczy w sobie oszcz─Ödno┼Ť─ç surowc├│w, ekonomiczne zu┼╝ycie paliwa i kr├│tk─ů drog─Ö hamowania.

Kr├│tsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Sk┼éad mieszanki bie┼╝nika wsp├│┼éczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej w┼éasno┼Ťciach. Jedn─ů z najwa┼╝niejszych jest dobra przyczepno┼Ť─ç na mokrych drogach ÔÇô co g┼é├│wnie negatywnie wp┼éywa na op├│r toczenia. Chemicy pracuj─ůcy dla producenta Continental byli zdeterminowani by rozwi─ůza─ç ten problem. Dlatego tak┼╝e w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszank─Ö, kt├│ra zni┼╝a op├│r toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drog─Ö hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu bada┼ä i do┼Ťwiadcze┼ä uzyskali model innowacyjnych ┼éa┼äcuch├│w polimerowych, jeszcze mocniej wi─ů┼╝─ůcych krzemiany w zwi─ůzkach chemicznych. Zmniejsza on wewn─Ötrzny ruch chemicznych komponent├│w mieszanki a poprzez to powi─Öksza przyczepno┼Ť─ç na mokrych drogach. Dzi─Öki czemu uda┼éo si─Ö znacznie obni┼╝y─ç op├│r toczenia, przy jednoczesnym skr├│ceniu drogi hamowania wpor├│wnaniu z poprzednim modelem organicznej opony.

adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wz├│r bie┼╝nika opony ma tak┼╝e wp┼éyw na op├│r toczenia i charakterystyk─Ö hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bie┼╝nika na powierzchni przylegania. By to uzyska─ç, in┼╝ynierowie w blokach bie┼╝nika zastosowali cienkie lamele dzia┼éaj─ůce w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. W trakcie kontaktu z nawierzchni─ů drogi momentalnie usuwaj─ů warstw─Ö wody, z kt├│r─ů blok ma kontakt i powoduj─ů tym samym kr├│tk─ů, bezpieczn─ů drog─Ö hamowania.

Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.

In┼╝ynierowie pracuj─ůcy nad konstrukcj─ů nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powsta┼éego na skutek odkszta┼éce┼ä. Poszukuj─ůc nowych rozwi─ůza┼ä, skupili si─Ö na ┼Ťcianie bocznej i stopce opony. Wa┼╝ne by┼éo, by poziom bezpiecze┼ästwa - posiadaj─ůcy widoczne znaczenie dla pr─Ödkich manewr├│w w niebezpiecznych sytuacjach - nie zosta┼é obni┼╝ony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmieniony profil drut├│wki wytwarzany z twardszego materia┼éu, usztywniaj─ůcego opon─Ö i obni┼╝aj─ůcego deformacj─Ö w obr─Öbie stopki.

Z kolei now─ů mieszank─Ö zastosowano w ┼Ťcianie bocznej opony, umo┼╝liwiaj─ůc tym samym zmniejszenie grubo┼Ťci zastosowanego w tym miejscu materia┼éu produkcyjnego - a dzi─Öki temu masy opony. Rezultatem tych dzia┼éa┼ä jest powstanie pionierskiej konstrukcji, w kt├│rej poszczeg├│lne elementy ┼Ťwietnie ze sob─ů wsp├│┼égraj─ů. Opona jest bardziej rozci─ůgliwa w cz─Ö┼Ťci ┼Ťciany bocznej, nie marnuj─ůc przy tym prawid┼éowej charakterystyki prowadzenia.

mocne strony

  • Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zu┼╝ycia paliwa
  • Kr├│tsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
  • adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

stworzona do samochod├│w klasy ┼Ťredniej i kompaktowych. ┼Ťwietna do bezpiecznej i oszcz─Ödnej jazdy. Marka Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o trafnych parametrach z zakresu hamowania i bezpiecze┼ästwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalaj─ů obni┼╝y─ç zu┼╝ycie paliwa. Zaufanie czo┼éowych producent├│w samochod├│w, opony u┼╝yte m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.